Oglaševanje

Mladoletnik, ki je na tire nastavil predmete, v priporu. Osumljen še drugih dejanj

author author
T. Lo. , STA
25. nov 2025. 12:03
>
15:17
Železniški tiri
Foto: Žiga Živulović jr./F.A.BOBO

Celjski kriminalisti so pojasnili več podrobnosti o pridržanju mladoletnika, ki je na območju Celja v zadnjih mesecih na železniške tire trikrat nastavil predmete in s tem povzročil materialno škodo. Storilec je sedaj v priporu. Osumljen je ogrožanja javnega prometa z nevarnim dejanjem ali sredstvom, za kar je zagrožena zaporna kazen treh let. Incidente na železnicah medtem obravnava tudi operativna skupina sveta za nacionalno varnost. Ustanovljena je bila posebna koordinacija, ki incidente pregleduje z vseh možnih vidikov.

Oglaševanje

Celjski policisti so prejšnji teden prijeli starejšega mladoletnika, ki je na območju železniških tirov na relaciji Celje-Žalec večkrat nastavil nevarne predmete.

V zadnjih treh mesecih je to storil trikrat, je pojasnil vodja sektorja kriminalistične policije Policijske uprave (PU) Celje Aleš Slapnik. Vse tri primere so zaznali na območju Celja v bližini naselja Medlog.

V nobenem primeru se vlak ni iztiril, nastala je le materialna škoda.

Prvič je storilec konec avgusta na železniške tire nastavil prometni znak z betonskim podstavkom. Vanj je trčil vlak iz smeri Žalca, na katerem je bilo 25 potnikov. Nihče od njih ni bil poškodovan, nastala pa je materialna škoda v višini okoli 3.000 evrov.

Drugi primer so celjski policisti obravnavali sredi oktobra v jutranjih urah, prav tako je šlo za prometni znak z betonskim vznožjem. Vlak je vanj trčil, pri čemer je nastalo za okoli 500 evrov škode, poškodovanih ni bilo.

Tretji, zadnji primer pa se je zgodil 17. novembra v jutranjih urah. Tokrat je mladoletnik na tire nastavil več predmetov: stole, mize, kolo in silhueto človeka. Strojevodji je na srečo uspelo toliko zmanjšati hitrost, da ni prišlo do močnejšega trka in ni nastala materialna škoda.

Predmeti, na katere je v Celju naletel potniški vlak
Foto: Slovenske železnice

Nacionalnemu forenzičnemu laboratoriju je uspelo sledi predmetov, nastavljenih na tirih, povezati z osumljencem. Kriminalisti so tako ugotovili, da je za vse tri primere odgovoren isti storilec, starejši mladoletnik z območja PU Celje.

Osumljen je treh kaznivih dejanj ogrožanja javnega prometa z nevarnim dejanjem ali sredstvom. Za to dejanje je predvidena kazen tri leta zapora.

Mladoletniku so policisti odvzeli prostost in ga privedli pred preiskovalnega sodnika, ki je zanj odredil pripor. Ponovitveni priporni razlog je bil, tako Slapnik, predvsem stopnjevanje povzročitve nevarnosti, saj je bil s tem, ko je na železniško progo nastavljal vedno večje predmete, vedno bolj nekompromisen in povzročal vedno večjo nevarnost.

Osumljen še več kaznivih dejanj

Poleg tega je pridržani mladoletnik osumljen še sedmih kaznivih dejanj poškodovanja tuje lastnine, saj je septembra uničil več koles Mestne občine Celje in pri tem napravil materialno škodo v višini okoli 1.500 evrov.

Sodeloval je tudi pri storitvi kaznivega dejanja z elementi nasilja in premoženjske koristi, zaradi katerega so policisti oktobra letos odvzeli prostost drugemu mladoletniku, ki je trenutno v priporu.  

Motiv verjetno potrditev samopodobe

V luči vse več incidentov na slovenskih železniških tirih so celjski kriminalisti k motivu osumljenca pristopili še posebej resno. Slapnik je ob tem sicer poudaril, da načina delovanja in motivov storilcev na območju celotne države ne gre enačiti: na Dolenjskem prihaja predvsem do tatvin vodnikov, na Gorenjskem do uničenja infrastrukture, medtem ko gre na Celjskem za izrazit vandalizem.

Po navedbah Slapnika je konkreten motiv storilca verjetno potrditev njegove samopodobe. Pregledali bodo tudi vse v hišni preiskavi zasežene elektronske naprave, da bi preverili, ali je šlo za kakšen izziv, bodisi na družbenih omrežjih bodisi med vrstniki.

Slapnik je ob koncu novinarske konference opozoril še, da gre pri nastavljanju predmetov na tire za izjemno nevarna dejanja, ki lahko povzročijo iztirjenje vlaka in predstavljajo nevarnost za potnike. Zato je pozval vse, ki vedo kaj o nastavitvi predmetov ali poškodovanju železniške infrastrukture oziroma ob progi opazijo karkoli sumljivega, da to javijo najbližji policijski postaji.

Tudi policija je poostrila nadzor nad železniško infrastrukturo, še posebej so pozorni na morebitna sumljiva zadrževanja oseb na območjih železnic in železniških postaj. Okrepili so tudi komunikacijo z zaposlenimi na železnicah, uslužbence spodbujajo k posebni previdnosti in pozornosti na kritičnih lokacijah ter k dodatni pozornosti nad obstoječim video nadzornim sistemom.

Denis Čaleta z Inštituta za korporativne varnostne študije.
Denis Čaleta z Inštituta za korporativne varnostne študije. | Foto: Borut Živulović/F.A. BOBO / BORUT ZIVULOVIC

Ustanovljena skupina sveta za nacionalno varnost

Incidente na železnicah obravnava tudi operativna skupina sveta za nacionalno varnost, so medtem pojasnili v uradu vlade za komuniciranje. Skupina je bila ustanovljena že ob prvih incidentih na železnicah in je nemudoma pozvala k tesnemu sodelovanju vseh pristojnih organov, posebej policije in obveščevalnih služb, da incidente obravnavajo skrajno resno, so navedli v uradu za komuniciranje.

"Ustanovljena je bila posebna koordinacija, ki incidente pregleduje z vseh možnih vidikov, pri čemer ne izključuje nobenih možnosti. Cilj je zaščita železniške infrastrukture in s tem zagotavljanja varnosti vseh udeležencev v prometu," so zapisali. O izsledkih preiskav javnost po njihovih navedbah obvešča policija.

Kot je poudaril Denis Čaleta z Inštituta za korporativne varnostne študije, med kritično infrastrukturo sodi le del železniškega omrežja. "Dejstvo pa je, da je iz več zornih kotov problematično vsako dejanje, ki kakorkoli onemogoča neprekinjeno delovanje te infrastrukture," je dejal.

Prvi tak vidik je po njegovih besedah varnost, saj imajo lahko že manjši incidenti velike posledice, tudi onesnaženje okolja zaradi morebitnega izliva strupenih snovi iz vlakovnih kompozicij ali človeške žrtve. Opozoril je tudi na možnost širjenja prepričanja, da železniška infrastruktura ni varna za uporabo.

"Odgovorni morajo absolutno resno nasloviti vsa ta tveganja, ki se zdaj pojavljajo že daljše časovno obdobje," je poudaril.

Železniški tiri
Fotografija je simbolična. (Žiga Živulović jr./BOBO)

Ni mogoče izključiti sabotaž

O motivih za početje posameznikov, ki na železniško progo postavljajo predmete in povzročajo poškodbe na infrastrukturi, je po njegovih besedah težko soditi. V nekaterih primerih gre morda za vandalizem, v drugih je lahko razlog kraja materialov, izključiti pa ni mogoče niti možnosti sabotaž, je dejal.

"Zavedati se je treba, da je transportna povezava z Luko Koper strateško pomembna ne le z gospodarskega stališča, ampak tudi s širšega varnostno-geostrateškega. V določeni meri namreč predstavlja tudi pomembno transportno žilo do ukrajinskega kriznega območja," je povedal.

Ugiba se tudi, da bi lahko šlo za sabotaže z namenom ustvariti vtis poslabšanih varnostnih razmer v državi, kar naj bi jo destabiliziralo. Kot je dejal Čaleta, morajo to ugotoviti pristojni organi.

Skala in drugi predmeti iz nedavnih incidentov na železnicah
Skala in drugi predmeti iz nedavnih incidentov na železnicah | Foto: Jan Gregorc/N1

"Si pa kot državljan Slovenije srčno želim, da nismo prišli v to stanje duha, da smo zaradi možne destabilizacije trenutnih razmer pripravljeni ogrožati tudi tako pomembno infrastrukturo, kot so železnice, in posledično ogrožati tudi človeška življenja," je poudaril.

Slovenski varnostni organi morajo zato po njegovih besedah z vso resnostjo preveriti vsa možna ozadja incidentov, v sodelovanju s pristojnimi na Slovenskih železnicah pa najti načine za še bolj učinkovito zagotavljanje varnosti železniške infrastrukture.

Dejstvo je, da je ta zelo razvejana in jo je težko stalno nadzirati, vendar si je pri tem do neke mere mogoče pomagati s tehnologijo, je dejal. Pri tem je med drugim izpostavil brezpilotne letalnike.

"Je pa na drugi strani res in to je tudi včeraj zelo odkrito poudaril generalni direktor Slovenskih železnic (Dušan Mes, op. STA), da je del infrastrukture zelo zastarel, zato je integracija nekih novih tehnoloških sredstev za nadzor tam otežena ali pa onemogočena," je dodal.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih